سامانه جدید دریافت وام 200 میلیونی فرزندآوری؛ وام 45 روزه بگیرید
وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 135
:: بازدید ماه : 134
:: بازدید سال : 403
:: بازدید کلی : 1305
سامانه جدید دریافت وام 200 میلیونی فرزندآوری؛ وام 45 روزه بگیرید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون اعتبارات بانک مرکزی در گفتگوی تلفنی با خبر21 گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری می توانند با ورود به سامانه بانک مرکزی ثبت نام خود را تکمیل کنند. این گزارش می افزاید: با توجه به راه اندازی محدود این سامانه در 10 فروردین ماه سال جاری، بانک مرکزی پس از تکمیل، از سامانه تسهیلات فرزندپروری رونمایی کرد. در ادامه با وبلاگ من و تو همراه باشید.

آدرس سامانه وام فرزندآوری

آقای سحابی درباره مدت زمان ثبت نام وام بچه دوم تا تعیین شعبه برای متقاضیان این تسهیلات، تصریح کرد: متقاضیان باید به سامانه بانک مرکزی به آدرس «http://ve.cbi.ir» وارد شده و در آنجا ثبت نام کنند. بانک و شعبه خود را انتخاب می کنند و بلافاصله کد رهگیری را از طریق پیامک از بانک مرکزی دریافت می کنند. از روزی که تعیین شعبه آنها تایید شد 12 روز فرصت دارند به بانک مراجعه و در شعبه پذیرش شوند و 45 روز برای تکمیل مدارک فرصت دارند. در صورت نیاز به ارائه ضمانت نامه یا مدارک اقامتی، 45 روز فرصت دارند پرونده خود را تکمیل کنند و پس از آن تاریخ، بانک 10 روز فرصت دارد تا تسهیلات را به حساب متقاضی واریز کند. وی گفت: در صورت تکمیل مدارک حداکثر 45 روز وام پرداخت می شود و فردی که زودتر پرونده خود را تکمیل کند زودتر تسهیلات دریافت می کند.

در این میان اظهارات برخی از متقاضیان وام حکایت از آن دارد که این مدت بیش از چند ماه به طول می انجامد. معاون اعتبارات بانک مرکزی در این خصوص افزود: امروز این سامانه به صورت رسمی رونمایی شد. این سامانه را از ابتدای اردیبهشت به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم و به مرور زمان مشکلاتی که داشت و به روز رسانی های فنی که باید طبق نیاز متقاضیان اتفاق می افتاد برطرف شد. امروزه تمامی بانک ها به این سیستم متصل هستند. البته سرعت افزایش خواهد یافت.

اما نکته ای که در مورد تسهیلات اولاد وجود دارد این است که قانونگذار فرزندانی را که سال گذشته در سال 1400 به دنیا آمده اند، لحاظ کرده است; طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران در سال گذشته یک میلیون و 100 هزار تولد داشتیم که متولدین امسال نیز شامل می شوند. در ابتدای سال در اردیبهشت ماه که این سامانه به صورت آزمایشی راه اندازی شد، هجوم ثبت نام داشتیم که به مرور زمان تعداد ثبت نام ها کاهش یافت و سرعت وام دهی بانکی به همان میزان افزایش یافت. .

امروز اگر بخواهیم آماری از میزان تسهیلات پرداختی داشته باشیم، از اول اردیبهشت ماه که این سامانه به صورت آزمایشی راه اندازی شد، 285 هزار نفر بیش از 114 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که می بینیم. این روند در ماه های گذشته سرعت گرفته است. .

آقای سحابی ادامه داد: حدود 500 هزار متقاضی در نوبت دریافت تسهیلات هستند که در ابتدای سال بسیار زیاد بود. بانک ها علاوه بر اینکه مسئولیت وام ازدواج را نیز بر عهده داشتند، همکاری لازم را انجام دادند و اداره کل بانک مرکزی تاکید کرد که این دو تسهیلات در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی هستند.

وی در خصوص تاخیر بانک ها در پرداخت ها افزود: بانک ها این دو تسهیلات را در کنار سایر تسهیلاتی که ارائه می دهند رسالت اجتماعی خود می دانند و شاهد هستیم عملکرد شبکه بانکی که بررسی می کنیم هر هفته بهتر است حتی در خصوص تسهیلات ازدواج. . از ابتدای امسال تاکنون 520 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که این رقم در همان زمان در سال گذشته 320 هزار میلیارد ریال بوده که نشان می دهد شبکه بانکی این موضوع را در دستور کار قرار داده و قطعا این نرخ افزایش خواهد یافت. انجام خواهد داد.

تسهیلات وام مسکن

آقای سحابی در مورد قانون جوانان جمعیت که دارای تسهیلات جدیدی به نام وام سپرده مسکن برای فرزند سوم است و اینکه آیا متقاضیان برای دریافت آن باید در این سامانه تسهیلات فرزندآوری ثبت نام کنند، گفت: این سامانه که بوده است. امروز رونمایی از سیستم تاسیسات است. قرض الحسنه وام فرزندآوری است. متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به شش بانکی که به آنها ابلاغ و در سایت بانک مرکزی معرفی شده است مراجعه می کنند. انجام دادن

شبکه بانکی در حال حاضر این ابزار را ندارد، وقتی متقاضی می آید این شعبه بانک نمی تواند تشخیص دهد که متقاضی بی خانمان است یا خیر. باید به این شعبه ها این اختیار داده شود که وقتی متقاضی می آید بررسی کنند، البته ما منتظر این لینک نبودیم، از بانک ها خواستیم خود را به نظارت بر وضعیت متقاضی در سامانه سمت بانک مرکزی محدود کنند، بنابراین که قانون نباید ثابت بماند و اجباری است. در صورتی که متقاضی تسهیلات مسکن فعال نداشته باشد، باید این موضوع را نشانه کمبود مسکن بدانند و این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.


تعداد بازدید از این مطلب: 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید